porn160.me pornfx1.me pornla.me foxporn.me porn170.me porn180.me porn190.me porn200.me pornlt.me pornsam.me pornpk.me pornth2.me pornjh.me porn210.me porn220.me
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Der findes en række forskellige kommunikationsmodeller, du som virksomhed kan gøre brug af i din markedsføring. 

Skal du markedsføre din virksomhed er det altafgørende at du finder ud af, hvad du vil med din markedføring. Der er en række ting, du bør overveje nøje, inden du kaster dig ud i det. Der er nemlig mange modeller, du kan gøre brug af, men du bør klart også finde dén, der passer bedst til dig og din virksomhed, så du ved, hvordan du bedst muligt rammer din målgruppe. Jo bedre du rammer din målgruppe, jo større chance er der for, du får succes med din kommunikation. 

Inden du går videre med at finde ud af, hvilken kommunikationsmodel, der er den rigtige i din markedsføring, kan du med fordel stille dig selv disse spørgsmål; 

– Hvem vil du ramme?

– Hvad er dit formål? 

  • Øget kendskabsgrad?
  • Mere salg? 
  • Flere følgere/kunder?

– Hvad er din tidshorisont? 

Når du har gjort dig de overvejelser og fundet ud af, hvordan du kan begynde at overveje hvilken model, der passer bedst til den markedsføring, du vil lave. Der findes et hav af modeller, der bevæger sig nogenlunde indenfor den samme genre, som alle har til formål at skabe opmærksomhed omkring noget, hvad end du vil sælge, promovere eller skabe mere opmærksomhed. Det er dog vigtigt du ikke fagter i \’blinde\’ og vælger den første den bedste model. Sæt dig ind i det og beggrund dit valg af model, på den måde får du klart det bedste resultat og rammer din målgruppe allerbedst. 

 

Her er nogle af de mest kendte modeller, du kan gøre brug af;

AIDA modellen anvendes oftest i reklameindustrien og er der en velkendt kommunikationsmodel. Den fanger forbrugeren gennem Attention, interest, desire og action, som er forkortelsen for modellens navn. Attentions er det første, der skal fange, og det er som oftest via tekst eller billede i reklamen.

Minerva modellen er en segmenteringsmodel, der er bygget op omkring fem forskellige livsstilsgrupper og inddelt i farver derefter. Den opdeler befolkningen og putter dem i kasser, hvor de passer ind. Flere kalder det for en af de bedste livsstilsanalyser, der er lavet, og det er også hér, den er interessant at bruge.

Maslows behovspyramide er en russisk udarbejdet figur, der bygger på, at man skal have opfyldt de basale behov, der findes nederst i pyramiden – det være sig søvn, mad, drikke. Herefter kan man gå videre. Modellen kan med fordel bruges i erhvervslivet, især for ledere til at finde ud af, hvordan de engagerer deres medarbejdere. 

Gallups kompas er også et segmenteringsværktøj, der kan bruges til at skaffe en profil af den pågældende målgruppe, man ønsker at afsøge. Den tager udgangspunkt i holdningsspørgsmål og værdispørgsmål, og kan spore både brands, medier og forbrugere på et ikke demografisk område. 

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Share.

Comments are closed.