Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

*Artiklen indeholder reklameindhold.

Det er ikke nogen hemmelighed, at motion er en stor del, når det drejer sig om sundhed. Dette gør sig gældende for flere fysiske og psykiske parametre. 

Vi har fundet ni sundhedsmæssige faktorer, som kan blive påvirket ved at dyrke motion. Kilden er MedlinePlus.gov, der skriver, at de er en pålidelig informationskilde, når det kommer til sundhed.

Det kan jo være svært at finde ud af, hvor mange fakta der er korrekte, men flere af disse går generelt igen på mange lister og undersøgelser vedrørende sundhed.

Motion som en del af de daglige rutiner

Der er mange måder at træne på, og det er selvfølgelig forskelligt, hvor sundt og effektivt træning kan være, da det er en meget individuel størrelse.

Noget af det vigtigste når man motionerer er, at det bliver en fast del af ens hverdag. Der er forskellige fordele at hente, hvad enten man laver cardio- eller styrketræning. Nedenstående liste er dog generelle sundhedsfaktorer som gør sig gældende, hvis man lever en sund livsstil med hverdagstræning.

Disse 9 sundhedsfaktorer, kan motion hjælpe på

Det er næsten aldrig for sent at starte. Udgangspunktet er dog forskelligt fra person til person, men hvis du starter med at motionere dagligt, kan det påvirke disse ni faktorer positivt:

  1. Hjælpe med at kontrollere din vægt
  2. Reducere chancerne for at få hjertesygdomme
  3. Forbedre styringen af blodsukker og insulin niveauet
  4. Hjælpe med rygestop
  5. Positiv påvirkning til mentalt helbred og humør
  6. Styrke knogler og muskler
  7. Forbedre søvn
  8. Øger chancerne for et længere liv
  9. Kan forbedre sexlyst samt øge testosteron produktion 

Der kan nævnes flere ting, som aktiv træning er godt for, og det er selvfølgelig ikke alle fordele, som man kan mærke i sin dagligdag. Men hvem ville dog ikke gerne påvirke de ni faktorer i en positiv retning? Jeg ved i hvert fald, at jeg gerne ville.

Fem af de bedste træningsøvelser

Nogle af de mest populære træningsøvelser er disse fem:

  • Squat
  • Lunges
  • Armbøjninger / bænkpres
  • Skulderpres
  • Dødløft

Øvelserne kan både laves derhjemme eller i et fitnesscenter, og det kræver ikke meget udstyr, hvis man skal have ekstra effekt ud af øvelserne. 

Så hvis du lærer at lave disse fem øvelser korrekt kan du træne virkelig mange af kroppens store muskelgrupper. Hvis du derudover supplere træningen med sund kost, løbeture eller anden cardio, så er du godt på vej til en sund livsstil.

Træning er en af de bedste måder, hvorpå du kan øge dit naturlige testosteron niveau. Det gælder både ved styrketræning og andet intensiv træning, og så er det generelt godt at have en lav fedtprocent, hvis du vil have et højt naturligt indhold af hormonet.

Der er nok at tænke over, hvis man vil have en sund livsstil i en verden, hvor der er så mange fristelser. Heldigvis er der også mange sunde fristelser. God træning!

Tak til Billig Fitness

Afslutningsvis skal der lyde et stort tak til Billig Fitness, som via økonomisk støtte har gjort denne artikel mulig. Billig Fitness har ikke haft nogen indflydelse på indholdet i artiklen.

Billig Fitness har et bredt sortiment af fitnessudstyr til billige priser til både private og erhverv. Du kan finde alt udstyr til de ovenstående øvelser samt meget meget mere på deres hjemmeside.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Share.

Comments are closed.